Mijn lieve clown

Sinds maandag ben ik sip. Zo… vreselijk… sip… Alles lijkt zo zinloos. Klussen op m’n werk, lekker belangrijk. Gezond eten, boeien. Vriendinnen bezoeken, ach. Ik heb eczeem op mijn hoofd en de koortsuitslag staat op doorbreken. Mijn ogen prikken van vermoeidheid, en ik heb schrale wallen van het huilen. Houdt niet over dus.

En mijn lief weet er geen raad mee. Hij springt om me heen om me aan het lachen te maken. Maakt flauwe grappen. Trekt gekke bekken. Hij doet zo vreselijk zijn best. Machteloos. Ik grijns om hem een plezier te doen. Zeg dat hij me maar moet laten. En voel me schuldig om zijn teleurstelling.

2 reacties

Opgeslagen onder Alle berichten van IVF meisje

2 Reacties op “Mijn lieve clown

  1. Flo

    Oh, zo herkenbaar. Dat je allebei op je eigen manier met het verdriet en de teleurstelling omgaat. Je bent zo dichtbij elkaar en voelt je toch zo ver verwijderd van de ander. Verdriet is zo alléén.

    Fijn dat je zo’n lieve clown hebt, hoop dat hij je snel weer echt kan laten lachen.

    Dikke digi-knuf! Flo

  2. Dank voor je warme woorden. Doet me goed 🙂

Geef een reactie

