Dokter S te D

Naar Düsseldorf, naar Dokter Scholtes. Op internet ook wel dokter S genoemd, wat een beetje onheilspellend klinkt. Het blijkt een geschikte kerel te zijn.

Dokter S is erg duidelijk over ons probleem: de spermakwaliteit is slecht. Erg slecht. En als het zaadje slecht is, komt er ook geen goede bevruchting tot stand. En als er al een bevruchting komt, is de kans dat het embryo zich goed deelt niet groot, laat staan dat het zich innestelt. En als het zich toch innestelt, dan is de kans op een miskraam erg groot.

Hoe naïef, ik dacht dat ze gewoon de goede zaadjes er tussenuit vissen, en dan komt het goed.

Dokter S zoemt vervolgens verder in op de oorzaak: hoe slecht is het precies, waarom is dit zo slecht en hoe kan dit nog verbeterd worden. Het sperma is – as we speak – onderweg naar Denemarken voor een uitgebreide fragmentatie-analyse (SCSA). Dokter S geeft mijn lief een lijstje voedingssupplementen. En mijn lief stopt met roken, vanaf zondag. Dat laatste is ook wel erg spannend, en klinkt een beetje onheilspellend…

7 reacties

Opgeslagen onder Alle berichten van IVF meisje, Over sperma en andere mannenzaken

7 Reacties op “Dokter S te D

  1. Succes met de sperma-analyse! Ik wist niet dat er zoveel gevolgen konden zijn van slechte sperma. Ik hoop dat je man echt stopt met roken. Ik bid voor jullie!

  2. Dank! Tot nu toe gaat het stoppen goed 🙂 Al bijna 2 weken. Nu ook maar hopen dat het een duidelijk resultaat geeft!

  3. Maartje

    Succes IVF meisje!!
    Heb goede verhalen gehoord over een verbetering van de SCSA!!
    Gluur anders eens op http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/222042-mia-de-baby-achtbaan-104.html

    Anna in dit topic is dankzij een verbeterde SCSA nu zwanger!! Haar vriend had zulk slecht zaad dat het eigenlijk onmogelijk was. Hij is toen gestopt met roken en is vitamines gaan slikken en voila…

    Wilde je ff peptalk geven!! 😀

  4. Silvia

    Hey meis

    Heel veel succes met deze aanpak in Dusseldorf.
    Ik weet uit ervaring dat ze daar hele mooie kinderen maken 😉
    zet hem op en ik volg je op twitter 😉

  5. Dank Silvia! Dat geeft de burger moed 🙂

  6. Mathilda

    Beste IVF meisje!

    Hoe is het mee?
    We hebben ook over 2 weken afsprk bij Scholtes. De sperma bij mijn partner is ook zeer slecht…..
    ik heb een kind al van 8 (mijn man is overleden) en we willen samen nog een kind, gezien het feit dat mijn partner zelf geen kinderen heeft.

    Wat is je ervaring in Dussel?

    catclaw30@hotmail.com

    Mathilda

Geef een reactie

