Kattenvrouwtje

No big deal, dacht ik, hoe zwaar kan IVF nou zijn? Tuurlijk, het zou mooi zijn als het de eerste keer lukt. Maar zo niet, dan doe je het paar keer en dan ben je zwanger. Een kans dat het niet lukt? Ach, dat zal zo’n vaart niet lopen… Gewoon positief erin staan, je niet afvragen óf het lukt maar wannéér het lukt. Hoezo zwaar voor je relatie? Hoe kan zoiets lichamelijks nou zwaar zijn voor je relatie? En je wilt het toch allebei?

Simpsons catwoman

Maar nu, steeds meer, komt de gedachte boven: en wat nou als het niet lukt, als we géén kinderen kunnen krijgen? Stel nou dat wij bij het percentage horen dat niet zwanger wordt via IVF?

Dan word ik helemaal onrustig. Wat als we moeten stoppen met IVF? Wat als ik géén moeder word? En geen oma? Wat heeft het leven dan voor zin? Hoe vul ik dan mijn tijd? Alles lijkt zo onbelangrijk en onbevredigend… Een opleiding? Vrijwilligerswerk? De kroeg in? Het huis opruimen? Nog een kat? Oh My God, straks word ik zo’n kattenvrouwtje!

5 reacties

Opgeslagen onder Alle berichten van IVF meisje

5 Reacties op “Kattenvrouwtje

  1. Wat herkenbaar zeg. Je moet wel vertrouwen houden om dit proces vol te houden maar soms… soms komen die negatieve gedachten toch de hoek om kijken.
    Succes

  2. Miranda

    Je mag de moed af en toe wel opgeven maar proberen de hoop niet op te geven. Hoop kun je je aan vast houden in moeilijke tijden…

  3. hey..moed houden..
    mijn schoonbroer en schoonzus hebben ook de moed erin gehouden
    lukte ook via IVF niet eerste keer..
    maar hebben nu schat van een tweeling…..

  4. Silvia

    hey meis…
    ik weet precies hoe je je voelt.
    Mijn eerste relatie is zelfs gesneuveld mede door de MMM.
    maar ook ben ik er bewijs van dat hoop houden heel belangrijk is..
    En je bent nu in een goede kliniek,Ik kan het weten ..
    Ik klaver voor jullie dat jullie net zoveel geluk mogen hebben als wat wij gehad hebben…..
    zet hem op meis geef de moed niet op!!!!

Geef een reactie

