Glaskralen

Glaskralen

“Ik stap over een half uur in de trein, kom ik je jas even brengen.” Ik haal mijn moeder op van het station. Samen wandelen we een beetje door de winkelstraat, lunchen we ergens, drinken nog wat. Ik ben stilletjes, zit al de hele week slecht in mijn vel. Nog even de spullen thuis droppen voordat ik haar terug naar de trein breng en dan begin ik te vertellen. Dat ik met een psycholoog gesprekken heb over de IVF. Dat zij me aanraadde om mijn verdriet in iets tastbaars om te zetten. Om bijvoorbeeld voor iedere verloren embryo iets te maken. Ik dacht zelf aan iets van een ketting en vraag of mijn moeder nog ideeën heeft. Glaskralen blazen. Samen speuren we het internet af naar een cursus of workshop. “Zullen we samen gaan?” stelt ze voorzichtig voor. Als ik dat tenminste wil. Het gesprek komt op gang. We gaan terug de stad in om een hapje te eten. En tijdens het eten loop ik leeg. Over hoe zwaar het is. Over dat mijn leven stilstaat. Over mijn ingehouden verdriet. Over mijn angst dat het nooit zal lukken. Om de beurt zitten we met tranen in onze ogen. Ik ben zo blij dat ze gekomen is.

8 reacties

Opgeslagen onder Alle berichten van IVF meisje

8 Reacties op “Glaskralen

  1. ik zit hier met tranen in mijn ogen, zo bekend zo oneerlijk

  2. Lieverd wat bof jij met zo’n ontzettende lieve moeder….
    als je aan je moeder kan zien wat voor een moeder je zelf word, dan word jij ooit een hele erge lieve moeder voor een heel erg lief kindje

    knuffel

  3. sas

    Je vergeet zo snel als het wel is gelukt, maar ik zit ook met tranen in de ogen, want inderdaad je leven staat stil en je weet niet of het ooit nog doorgaat..

  4. Mascha

    Wat mooi omschreven. Heel herkenbaar en confronterend. De angst dat het nooit gaat lukken. Sterkte met er weer bovenop krabbelen.

  5. Ann

    Wat schrijf je mooi…

  6. Femke

    Wat fijn dat je dit met je moeder kan delen! Het is ook zo;n heftige weg. Sterkte

  7. Kim

    Hej, hoe is het nu met je? Lees niks meer op twitter of je blog. Was even benieuwd hoe het was. Er word aan jullie gedacht!

    Liefs, Kim

Geef een reactie

