Chinese conceptie

Terwijl ik in bed stap vraagt mijn lief waarom ik zo bedrukt kijk. Schoorvoetend vertel ik hem over de Chinese Traditionele Geneeskunst. Chinezen delen voedingsmiddelen in naar hun thermische werking. Heb je het koud, neem dan geen tropische citrusvruchten, die zijn namelijk bedoeld om af te koelen. Ik met mijn ‘koude baarmoeder’ moet dus ‘warm’ voedsel nemen. “Nu mag ik vast geen meloen meer”, piep ik. Samen bekijken we het lijstje voedingsmiddelen. Ook melk moet ik beperken. “Je mag gelukkig wel Bisschopswijn, cognac en sterke dranken”, zegt mijn lief plagend. “Niet als je zwanger probeert te worden”, zucht ik.

Mijn lief verandert subtiel het onderwerp naar mijn les BodyBalance. “Dat is eigenlijk ook niet goed”, pruttel ik verder, “want ik ben ongesteld en dan mag je de zonnegroet niet doen”. Terwijl hij me vastpakt zegt hij: “Gelukkig mag seks wel, dat mag altijd”. Ik moet hem teleurstellen: dat is een opwaartse beweging terwijl menstruatie juist neerwaarts is. “Maar, je hebt wél een lief vriendje, dat is vást goed”, vraagt hij hoopvol. Daar heeft hij goed een punt. Tijdens de conceptie moet de vrouw 1) echt verlangen naar een kind, 2) liefde voelen voor haar partner, en moeten 3) de omstandigheden harmonieus zijn.

We kijken het lijstje nog eens door. Ik mag gelukkig wel gort, amarant, sago, spelt, langoest, kurkuma, amasake, bataat, adukibonen, alfalfa. We proesten het uit.

9 reacties

Opgeslagen onder Alle berichten van IVF meisje, Over eicellen en andere vrouwenzaken, Over het aternatieve circuit

9 Reacties op “Chinese conceptie

  1. Maaike

    Kan je met die ingredienten ook iets van stamppot maken of wordt het toch chinese rijsttafel?

  2. Emma Donker

    Ik neem aan dat die 3 punten gaan over tijdens de daad. Hoe zit het dan met IVF? Zorgen dat 1, 2 en 3 tijdens de punctie/terugplaatsing in orde zijn? 1 is easy, anders begin je er al niet aan. 2 lijkt me in veel gevallen ook geen probleem. Maar 3?!?! Harmonieuze omstandigheden in een ziekenhuiskamer met je enkels in de beugels terwijl je je binnenste op een computerscherm kunt zien?! Mwah.

    🙂

  3. Toen het bij ons maar niet wou lukken (PCO en meer probs) ging ik naar de accupuntuur. Via haar kreeg ik ook een chinese ampules die op basis van een vragenlijst voor mij waren samengesteld….Weet niet of je zoiets al geprobeerd heb? Lees hier namelijk nog niet zo lang mee…Alvast véél succes en moed gewenst op de moeilijke dagen!

  4. Kan ik helaas (hoewel?) niet op antwoorden, want ik bleek tegen alle verwachtingen in plots spontaan zwanger 🙂

    Dus keep the faith! Ik heb het tot twee maal toe van dichtbij mogen meemaken: miracles DO happen!!! Ik duim voor je/jullie!

Geef een reactie

