Maansteen

Donderdag zijn twee embryo’s teruggeplaatst, de laatste twee uit de vriezer. Op mijn vraag hoe ze eruit zien, antwoordt de dokter ‘optimaal’. Toch koop ik voor de zekerheid een maansteen. Die schijnen de vruchtbaarheid te bevorderen. Eigenlijk vind ik maanstenen niet zo mooi, maar ja, in dit soort spannende tijden is alle hulp welkom.

Ter bevordering van de vruchtbaarheid

Thuis gekomen ga ik even op bed liggen. Maansteen mee, iPhone mee, en even googlen wat de werking nu precies is. De maansteen bevordert de vruchtbaarheid doordat hij emotionele blokkades weghaalt die mogelijk de conceptie verhinderen. Kijk, dat kan ik wel gebruiken. Ook lees ik dat je voor dit doel de maansteen “op het lichaam ter hoogte van de eierstokken” moet dragen. Dat is al wat lastiger. De steen hangt nu om mijn nek. Maar zolang ik in bed lig is er nog geen probleem en ik stop, slimmerd die ik ben, de maansteen in mijn onderbroek.

Na een verkwikkend middagdutje rek ik me uit en ga naar de wc. Terwijl ik mijn broek omlaag trek, klettert er iets op de stenen vloer van de badkamer. De maansteen heeft een flinke barst. Ai… Is dit een voorteken? Kan ik de steen met barst nog wel zonder risico’s dragen? Het stelt me niet gerust, en de steen verdwijnt in de la.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Alle berichten van IVF meisje, Over eicellen en andere vrouwenzaken, Over het aternatieve circuit

Geef een reactie

