Het boemerang-effect

Na de negatieve zwangerschapstest vertrok ik voor een paar dagen naar een congres in het buitenland. Heerlijk! Wat een verademing, éven geen IVF! Ik voelde me geweldig, en als ik aan de negatieve test dacht voelde ik niets. Ik dacht zelfs nog: “Dat ik daar niet eerder opgekomen ben, je moet gewoon afleiding zoeken. Dát is de oplossing.”

Briesend paard

Maar hoe naïef bleken deze gedachten. In het weekend sloeg de teleurstelling als een boemerang in mijn gezicht. Mijn gemoedstoestand wisselde van in en in triest, als een lamgeslagen vogeltje, tot kokend van woede, als een briesend paard. Meer smaken waren er niet. Mijn arme lief heeft het zwaar te verduren gehad.

Intussen zijn we anderhalve week verder. De teleurstelling zakt gestaag en maakt voorzichtig plaats voor nieuwe hoop. We zijn al weer naar Düsseldorf geweest, en de eerste medicijnen zijn toegediend. De vermoeidheid van alle spanningen voel ik nog in mijn lijf. Maar heej, nieuwe ronde nieuwe kansen!

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Alle berichten van IVF meisje

Geef een reactie

