Ohne Orangen

Dit keer hebben we slechts één embryo. En ons enige embryo heeft zich niet goed gedeeld. Er komt dus geen terugplaatsing. We zijn al in Düsseldorf als deze mededeling ons bereikt.

Verse gemberthee

Hand in hand lopen mijn lief en ik naar ons vaste koffietentje om de hoek. Aangeslagen. De Turkse man herkent ons intussen. Ik bestel een thee van verse sinaasappel en gember maar “ohne Orangen” vult hij aan. Verse gemberthee is namelijk goed voor een warme baarmoeder. Moet het wel tot een terugplaatsing komen.

Zwijgend zitten we aan ons tafeltje. We houden elkaars hand vast en staren naar buiten. Er komt een dikke familie binnen die aan het tafeltje met reserviert gaat zitten. Aan de stapel cadeaus te zien hebben ze duidelijk wat te vieren. Onze oorverdovende stilte steekt af bij het gezellige gekakel van de familie.

Mijn lief is het ineens zat. “Zullen we gaan?” Mijn thee blijft onaangeroerd.

9 reacties

Opgeslagen onder Alle berichten van IVF meisje, Over eicellen en andere vrouwenzaken

9 Reacties op “Ohne Orangen

  1. Ai ai ai wat naar… En hoe nu verder? Hebben jullie plannen?

  2. Potver zeg…. wat een domper is dit!

  3. Vanbinnen huil ik met je mee…. Je hebt je gevoel zo mooi beschreven. Prachtig, maar wat een verdrietige aanleiding voor dit log. Ik las op Twitter dat jullie een maandje rustig aan doen. Alles op een rijtje zetten, neem ik aan, en dan weer door. Dapper en begrijpelijk. Want een oergevoel kún je niet negeren. Voor nu een dikke knuffff!

  4. Marit

    ohw… 😦
    Dikke knuffel

  5. Ik had het al op het forum en op twitter gezegd; ik vind dit zo ontzettend naar voor jullie. En ik ga alles doen wat ik kan (weinig, maar toch) om te helpen want dit moet wel een verhaal met een happy end worden!

    Liefs, Louise

  6. Maudy

    Lief meisje,

    wat naar voor jullie beiden. Elke keer vol hoop naar D’dorf en dan krijg je dit te horen. Heel veel sterkte voor jullie beiden, liefs, M.

  7. Loes

    Dag,
    ik herken je gevoel..Ook wij kregen die maandag slecht nieuws vanuit DD.. geen bevruchting..geen TP.. Onbegrijpelijk dat alles dan zo abrupt stopt. Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit enorme verdriet.. Niet uit te leggen hoe veel zeer dit doet van binnen..
    Sterkte……..

Geef een reactie

