De iriscopist

“Twee dagen is veels te kort!” roept de  iriscopist gealarmeerd uit. Hij had gevraagd naar de lengte van mijn cyclus (regelmatig) en de duur mijn menstruatie (twee dagen). Ook een analyse van mijn irissen bevestigen zijn vermoedens.

Iriscopie

“De iris is een landkaart van je lichaam”, legt hij uit. “Elke plek correspondeert met een bepaald deel van je lichaam.” Lijnen, pigment en vlekken kunnen aangeven dat er iets mis is. (Ik dacht dat hij door je pupil naar beneden, naar je baarmoeder of zo, zou kijken. Leek me al zo ver weg.)

De weken voor je eisprong zorgt je hypofyse voor de aanmaak van oestrogeen, en daarna voor progesteron. Is dit te weinig, dan is de opbouw van het baarmoederslijmvlies niet optimaal en ben je dus kort ongesteld. “Een innesteling is dan lastig.” Hij schrijft me zink voor om de hypofyse aan het werk te zetten.

Bij mijn lief constateert hij dat zijn lever de slijmproductie in zijn lichaam niet goed afvoert. “En zaadcellen die in te veel slijm zitten worden langzaam.” Een kuur van Prunus Forte moet zijn lever reinigen en ondersteunen.

Tot slot zegt hij dat ik voorzichtig met suiker moet zijn omdat dit mijn hormoonbalans te veel beïnvloedt. Ai, ik ben een echte zoetekauw… We gaan het zien. Misschien ben ik over een paar maandjes én slank én heb ik een dikke buik.

2 reacties

Opgeslagen onder Alle berichten van IVF meisje, Over eicellen en andere vrouwenzaken, Over het aternatieve circuit, Over sperma en andere mannenzaken

2 Reacties op “De iriscopist

  1. Klinkt goed! Wat gun ik je die dikke buik van harte!

  2. Ann

    Leuk geschreven weer, maar ik hoop dat het werkt!

Geef een reactie

