Verdoofd

“Dat meen je niet, wat geweldig!” roep ik uit. Mijn collega S vertelt dat ze zwanger is. Ze is net begonnen met een fertiliteitstraject, heeft vier weken geleden een operatie gehad voor PCOS en zou in september starten met de hormoonprikken. Nu blijkt ze toch op eigen kracht vlak vóór die operatie zwanger te zijn geworden.

Ze vertelt dat ze het nog niet kan geloven, dat ze nu dus ineens al twee maanden zwanger is, dat ze dus tijdens die operatie al zwanger was, dat ze het hartje heeft zien kloppen. Ook vertelt ze hoe haar ouders reageerden toen ze vroeg: “Hoe zouden jullie vinden als er nog een reiziger mee gaat op vakantie?” Haar moeder had het uitgegild van vreugde. Bij die woorden brak ik. Hoe oprecht blij ik ook voor voor haar ben, en hoe van harte ik het haar ook gun, ik had zo graag gewild dat het mijn ouders waren die het uitgilden van vreugde.

Ik slik mijn tranen in en het verdriet slaat naar binnen. Mijn borst doet er pijn van. De rest van de dag loop ik verdoofd rond.

10 reacties

Opgeslagen onder Alle berichten van IVF meisje

10 Reacties op “Verdoofd

  1. avavandeweek

    Dikke knuf, het doet heel veel pijn los van de blije gevoelens…
    We gunnen het jullie zo enorm!!! Knuffel

  2. oh wat een verdriet heeft ze je daar ongewild mee gedaan…. wat zouden we graag hier uit gillen van geluk dat JIJ nu eens een keer dat wonder mag meemaken…
    dikke knuffel lieverd meer kan ik helaas niet voor je doen

  3. Ook al was het bij haar niet vanzelfsprekend, ja die dingen wil je gewoon óók!!! Hoe blij je voor haar kunt zijn en hoe erg je het haar gunt, je gunt jezelf het ook. En nog veel meer gunnen jou het! Dikke knuffel en sterkte!!

    (ps ik ben een nieuwe volger, ik zocht info over eiceldonatie en je blog plopte op mijn scherm bij Google, vandaar dat ik hier ben.)

  4. oh, verschrikkelijk. Ik herinner mij nog hoe scherp die pijn was, hoe veelvuldig de tranen. En, ja, je bent ook wel blij voor de gelukkige, maar het is vooral toch zo verdomd oneerlijk en hard voor jezelf hé 😦 Ik blijf duimen dat je snel zelf ook goed nieuws krijgt….

  5. Ik herken dit zo! Ik wens jou ook al het geluk meis!!

  6. Maudy

    Dag meissie, wat gun ik het jouw ouders en jouzelf dat jullie het ook mogen uitgillen van vreugde. Niemand die wat voor je kan doen, misschien helpt een knuffel? Liefs en sterkte, xxx

  7. Wij staan nog maar aan het begin van het hele proberen zwanger te worden en zelfs dan steekt het al een beetje als weer eens iemand verkondigt dat ze zwanger zijn (natuurlijk zijn we ook blij!), dus ik kan me inbeelden hoe het moet voelen als je al zo lang probeert… Ik duim mee en hoop dat jij ook gauw mag gillen van blijdschap!

  8. keetje

    tranen stroomden over mijn wangen bij het lezen van je blog,ook wij zijn al 5 jaar bezig met een wonder krijgen….heb vandaag te horen gekregen dat ik verouderde eicellen heb..jou blog is zo herkenbaar sterkte meid…

  9. Roos

    Zo herkenbaar! Blij voor een ander, maar zo ontzettend confronterend… Sterkte!

Geef een reactie

