Wat zeur je nou!

Als ik wakker word voel ik het onmiddellijk. Het enorme verdriet zit er nog en probeert met een enorme kracht zich een weg naar buiten te banen. De mislukte eiceldonatie is hard aan gekomen. Mijn verdriet is te groot om te handelen en vermomt zich. Ik ben dus boos. En dat ben ik al weken.

20121219-215228.jpgBoos op iedereen. Op mensen in het verkeer die hun hand niet uitsteken, op de kat die de boel onder kotst, op mijn arme lief die op mijn nek zit en wil weten wat er precies aan de hand is, op vriendinnen die niets meer van zich laten horen sinds ons kindje op zich laat wachten. Maar ik ben vooral boos op alle vrouwen die een kind hébben. En die dan klagen over weet ik veel wat. Hun man, de boodschappen, dat kerst niet volgens hún plan loopt… Ik heb het zó gehad met iedereen die moeder is. Wat zéur je nou? Je bent een moeder!

12 reacties

Opgeslagen onder Alle berichten van IVF meisje

12 Reacties op “Wat zeur je nou!

  1. Ik begrijp je, ook al ben ik moeder. Maar toch begrijp ik je gezien het traject waar ik nu in zit.
    Ik weet niet wat het is om geen kinderen te hebben en heb er vroeger ook nooit bij stilgestaan. Maar weet wel wat het is om in een traject te zitten om een kinderwens van wensouders te kunnen vervullen. Telkens weer een tegenslag, telkens weer emotioneel er bovenop proberen te geraken niet wetende hoe en met wie je dit kan verwerken. Je afreageren op de foute mensen maar je weet geen blijf met je boosheid. En ondertussen tikt de klok verder en twijfel je of die droom ooit gaat uitkomen. Telkens weer een stap verder zetten om jullie kinderwens te kunnen vervullen. Entich weer die mokerslag!
    Veel sterkte in deze moeilijke periode.
    Veel digitale knuffels om jouw pijn te verwachten.

  2. Je hebt volkomen gelijk. En ik hoop ZO dat je het wel gaat meemaken en dat het verdriet zo ver weg raakt dat je jezelf opeens betrapt op een zeurtje. Iets kleins, onschuldigs. En maar heel kort, want echt klagen zou je inderdaad niet snel doen na wat jij meemaakt.

    Heel veel sterkte deze extra moeilijke maand.
    X

  3. Jij hebt heel veel recht om boos te zijn meis. Lieverd heel veel sterkte!

  4. Je hebt heel groot gelijk dat je zo boos bent. Ik gun het je zo dat je over een tijdje kunt zeuren over heel kleine dingen. De meest pietluttige dingen die er bestaan. Want als je kunt zeuren over kleine dingen, zijn er geen grote dingen om over te zeuren. Een heel dikke welgemeende digiknuffel, ook al is het een druppel op de gloeiende plaat.

  5. Heel herkenbaar…ik wil zeurende moeders ook wel eens toeschreeuwen: hou op, je bent moeder, tel je zegeningen! Ik zou er alles voor over hebben om ook die gebroken nachten mee te maken, spuitluiers, spuug op mn kleren etc etc maar helaas gaat dat niet gebeuren..ik word geen moeder..en ook geen oma…
    Maar ik ben wel vriendin.. van moeders..en die mogen ook hun verhaal bij mij kwijt..en ik leef dan met ze mee..en als ze uitgeraast zijn dan komt bij hen gelukkig het besef dat ze niet teveel moeten zeuren want ze kennen mijn verhaal. Eén blik van mij is vaak voldoende.
    Overigens ben ik ook boos op de halve wereld hoor want het blijft echt heel oneerlijk..waarom zij wel en ik niet?? En boos op iedereen die te makkelijk denkt over kinderen krijgen. Want dat steekt mij iedere keer, mensen in mijn omgeving, in de media, werk, men praat er zo makkelijk over, ‘we nemen kinderen’. Ze moesten eens weten…

    Dikke knuffel meis en schop, schreeuw, gil zoveel je wilt, gooi het er uit, ook al helpt het niks, het lucht misschien een klein beetje op…
    xx

  6. esther beers (de schelp)

    Hoi meis kan me heel goed voorstellen dat je je boos voelt. Mag je ook best zijn het is niet eerlijk. Vooral omdat jullie het zo graag willen en alles er voor over hebben. Twaalf weken geleden ben ik moeder geworden na ivf behandelingen. Ken dus de verdrietige periodes als het mis gaat. Laat het ook gewoon gebeuren je hebt alle recht en wie dat niet kan snappen of iets Van zich laat horen is geen vriend of vriendin. Ik ben in gedachten bij jullie.

  7. Roosje

    Heel herkenbaar ivf-meisje die boosheid.. Het is echt n drama dit hele proces (weet ik uit ervaring) en ik hoop voor ons en voor alle mensen die ook in dit proces zitten dat er ooit een dag komt dat wij mogen zeuren al is het maar omdat het dan eindelijk kan! Heel veel sterkte!

  8. Wat een herkenbare emoties en gevoelens. Ook ik merkte die boosheid na de tweede miskraam. Al die vrouwen die ‘zomaar’ zwanger raken, die wel het geluk mogen ervaren. Ahhh kan soms wel schreeuwen van boosheid.
    Kan je wel ergens heen met die boosheid? Heb je genoeg mensen om je heen die je hier wel in steunen? Want die boosheid hoort er bij en mag er zijn, hoe moeilijk ook.
    Heel veel sterkte, meis!

  9. Rosalie Brit

    Jeetje…ik las je verhaal en kreeg weer hoop. Ik hoopte zo dat de eiceldonatie zou slagen. Heb zelf een vergelijkbaar traject doorlopen, kan er een boek over schrijven. Sinds mijn 37e aan het dokteren, tig IVF’s – 4 x zwanger, soms IVF, soms natuurlijk – uiteindelijk door buitenbaarmoederlijke zwangerschap geen kans meer op natuurlijk, na 7 e IVF besloten tot eiceldonatie uiteindelijk in Allicante, ook tevergeefs, ook jarenlang geleden adoptie opgestart, vorig jaar eindelijk na jaren wachten een kindvoorstel gekregen, maar bleek meisje (8 jaar) met grote verstandelijke beperkingen, dat was nooit ons kader, dus met enorm veel pijn in ons hart nee gezegd. Nu deur adoptie dicht… Maar ik kan niet opgeven…. Mijn man heeft 2 kinderen uit eerder huwelijk. Moeilijk moeilijk. Ik wens je ontzettend veel sterkte, en je weet…de aanhouder wint! lieve groetjes

  10. June

    Wat herkenbaar! Vandaag van mijn collega gehoord dat ze inmiddels 18 weken ongewenst zwanger is. Er kon geen glimlach vanaf zo onzeker is ze..met prikkende tranen heb ik haar toch gefeliciteerd en veel geluk en wijsheid toegewenst. Ikzelf zit op wd 11 van alweer onze 4e ICSI poging…wat is dit soms moeilijk!

    Ik kan ook jouw alleen maar geluk toewensen en af en toe even heel veel boosheid. Dat lucht heerlijk op en voelt na afloop vaak beter dan die eeuwige tranen 😉

  11. Anoniem

    Fijn dat ik je blog heb gevonden! Herkenbaar de woede en het verdriet!!

Geef een reactie

