Subtiel

KinderwensMijn vriendin wordt veertig en viert dit met enkel meiden. We zijn allen intussen veertigers en praktisch iedereen is moeder. A en ik zijn gelijktijdig aangekomen en gaan bij J staan. Nog voor ik mijn eerste slok heb kunnen nemen start A met haar vragenvuur aan J. “Hoe oud zijn jouw kinderen nu?” vraagt ze uiterst geïnteresseerd. Zelf heeft ze ook twee kinderen. Dat is echter niet het enige wat A wil weten. Ook wil ze weten wanneer ze precies geboren zijn, hoeveel ze precies schelen met haar kinderen, hoe oud precies de kinderen waren toen ze verhuisden, en meer van dit soort precieze dingen. Het detailgehalte is hoog. Ik kan niet meepraten, wat zowel saai als pijnlijk is en ik vrees voor de rest van de avond. Als maar niet alle gesprekken alleen maar over de kinderen gaan! Subtiel breng ik het onderwerp op iets anders.

3 reacties

Opgeslagen onder Alle berichten van IVF meisje

3 Reacties op “Subtiel

  1. Dagboek kinderwens

    Dat is inderdaad echt lastig zulke dingen.. Helemaal als je steeds meer in situaties komt waarin iedereen kinderen heeft.

  2. Kim

    Met bewondering heb ik je blog gelezen. Na een rollercoaster van anderhalf jaar waarin werd verteld dat we wel een kans hadden, niet een kans hadden, wel een kans hadden etc. en tot overmaat van ramp ook nog eens oplichting van een prive kliniek hebben wij 27 juni te horen gekregen in Zwolle dat ik in de overgang zit en geen eicellen meer heb. Ik ben 33 en heb van het begin af aan eigenlijk geweten dat het niet goed zat maar dat het zover niet goed zat had ik nooit gedacht. Ik heb de afgelopen maanden heel internet afgespeurd op zoek naar ervaringen over eiceldonatie (wat is hier weinig over te vinden qua persoonlijke verhalen) en kom vandaag toevallig bij je blog terecht. Alles wat je schrijft is heel herkenbaar en had zo van mijn hand kunnen komen. Er is 1 ding wat verschillend is, wij hebben een “veraf staande” bekende donor en 5 september gaan wij starten met het eiceldonatie traject in Zwolle. Als alles mee zit en we krijgen alle goedkeuringen dan heb ik ergens tussen december en februari de eerste terugplaatsing. Ik wil jullie vanaf deze kant heel veel succes wensen en dat jullie droom toch nog uit mag gaan komen.

    • Goh, wat een ontzettend nare mededeling, ondanks dat je het stiekem aanvoelde. En dank voor je complimenten over mijn blog. Ben ook heel benieuwd hoe het jullie zal vergaan. Wij gaan in augustus weer voor een poging. Laten we duimen voor elkaar! En als je nog vragen hebt let me know, ik loop een ronde op je voor 😉

Geef een reactie

