Ónze kinderwens

Al dagen is mijn lief somber en verdrietig. Hij ligt op bed en wil er niet uit komen. Sinds hij het bericht over de ongewenste zwangerschap van zijn broer hoorde is hij geknapt.

Normaal gesproken ben ik degene die verdrietig is over onze kinderloosheid, gespannen tijdens de wachtweken, boos als er weer een poging niet gelukt is. En mijn lief is er dan altijd voor mij. Neemt me in zijn armen, zorgt voor lekkere dingen in huis, probeert me aan het lachen te maken. Soms irriteert me dit. Ben ik dan de enige die er zo verdrietig van is? Het is toch ónze kinderwens?

samen in balansEn nu is het andersom. Ik heb mijn lief nog nooit zo verdrietig gezien. Dus ik knuffel hem, haal wat lekkers in huis, probeer hem aan het lachen te maken. “Trek je het nog wel?” vraagt hij? En ja, juist door zijn verdriet voel ik me sterker. Ik voel de balans tussen ons, gelijkwaardigheid. We doen dit klotetraject samen. We zijn beide verdrietig. Het is ónze kinderwens!

3 reacties

Opgeslagen onder Alle berichten van IVF meisje

3 Reacties op “Ónze kinderwens

  1. Lief IVFmeisje,

    Ik volg nog altijd je blog en hoewel ik niets bijzonders te zeggen heb (anders dan wat vreselijk ik het voor jullie vind) wilde ik niet ongezien weer wegklikken.

    Sterkte jullie alletwee!! Deze dagen vond ikzelf altijd extra lastig -met het verhaal van je zwager en jullie gevoel daarbij… mijn hemel wat een kerst 😦

    Wel fijn voor je om weer extra te beseffen dat jullie het wel samen doen!! -Nog steeds, na zoveel jaren! Dat is met zo’n traject echt niet niks he?

    Liefs, I

  2. s

    Dag IVFmeisje
    Alles die gevoelens lijken sprekend op die van mij.
    Als een ster je wat geluk mag brengen ,..kijk dan eens bij heldere hemel ..veel geluk. S

  3. Maudy

    Lief IVF-buurmeisje, wat een verdriet. Het is inmiddels alweer een paar weken terug, maar het blijft rot voor jullie beiden. Goed dat je blijft schrijven, ik vind het ook heel dapper van je hoe je er over schrijft. Veel sterkte en tot gauw, liefs #79

Geef een reactie

